Tuesday, October 6, 2009

KISAH RAYAKU


Raya ku tahun nie biasa je.Tahun ini ku tiada kesempatan untuk memasang pelita kerana masa yang terhad.Lagipun ku balik sehari sebelum raya.Kuih raya raya tidak dapat dibuat.Semua kuih tunjuk.Kakak ku pun tiada masa untuk membuat.Rumah ku dihias sederhana sahaja kerana sebelum hari raya rumahku telah bertukar langsir.Sempena dengan perkahwinan abang aku.Pagi raya emakku memasak nasi ayam dan ketupat daun palas yang diberi oleh emak saudaraku.Hari Raya pertama aku hanya duduk dirumah melayan tetamu.Pada Raya kedua dan Ketiga rumah tertutup.Pada hari raya tersebut kami terpaksa menempuh jalan sesak.Aku berasa macam kat Kuala Lumpur pulak.raya keempat aku pergi beraya ke rumah kawan dan kenalan.Raya ini agak meriah jugaklah.Kedatangan bulan syahwal yang syhdu ini.Selamat Hari Raya.Maaf Zahir Dan Batin

1 comment:

  1. Selamat menyambut syawal bersama keluarga.. dari saya dan keluarga. semoga mencapai kejayaan dalam pelajaran kelak InsyaAllah :-)

    ReplyDelete